En heldag med mastersuppsats

Idag har jag lagt all min energi på min mastersuppsats. Den börjar faktiskt ta sig. Och resultaten är mer än intressanta så här långt. Dock, har jag ju upptäckt en problematik. Som omfattar min deltagarantal, och mitt val av analyser, samt även komplexiteten av hela min studies upplägg... Gah...

Men, inget att göra åt, bara att bita tag i uppgiften och hoppas det reder ut sig längs med processen. Har i alla fall avklarat den allra svåraste av statistiska analyser så här lång, och kvar är endast roliga småkalkulationer... Inte så fantastiskt svårt. Men mer nervöst blir det när jag ska sända detta till professorn, och får feedback på arbetet... Kan bara tänka mig hur det kommer att låta, mmeeeen, I can do it =)

Annars inte så mycket mer intressant i lilla lussefias liv just nu. Träningen går bra, och EM närmar sig med stormsteg. Längtar mer än mycket och tycker det ska bli himla kul att få tävla igen!

Har förresten varit gräsänkling i helgen, inte mycket som märks av, det vill säga, inga råttor som dansat på borden, mest tyst och konsigt att sova ensam och inte ha någon att dela vardagen med... Men husband's back tonight!

Harä göttans, lägger in en bild på SPSS (statistikprogrammet jag använder) för insipration till er som funderar på att göra kvantitativ forskning, haha.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0