Pendlar mellan missnöje och nöje från gårdagen

Ja, dags att uppdatera här. Sorry ni som väntat på en rapport från EM...

Igår var jag i Köping och satte skräck i mina kära coacher och lagkamrater, flera nämnde någonting om hjärtstillestånd på läktyaren =P.. Vad hände??? Jo, efter halv-ok knäböj på godkända 200 kg, och lite för tunga 205 kg, blev det bara ingången i bänkpress - 112,5 kg. Tråkigt men sant. Men bänken är inte min vän just nu... Men, det gör inget för stark var jag tydligen i mark, som faktiskt också var väntat... Men, lilla Lucia var så ruskigt taggad och ville vara med i fajten mot ett snyggt avslut på en berg-och-dalbanetävling så vad gör hon, jo hon drar för kung och fosterland på alldeles för lätta 185 kg och far tillbaka ner i golvet som en rekil.. Haha, det ser oerhört lustigt ut på filmerna. Många trodde att det var jag som fått hjärnsläpp och lade ner stången utan att lyssna på domaren, men nej nej... Det bara sköt tillbaka... Underligt, har aldrig varit med om liknande.

Sugen igen att få visa att hallå, jag kan... In på omförsök på 185 kg, och ja, tänkte ju att jag skulle dra lugnt och harmoniskt och visa att jag kan visst det, men då får jag en liten sänkning och får underkänt med 2-1. Hej och hå, ett försök kavr, annars riktig katastof och diskvalifikation. Landslagscoacherna gapar: "kan du höja? Vad vill du ha i tredje"... "Det skiter jag fullständigt i, lägg bara på, nästa ska jag ha"... Hahahah, dumma lilla Lucia. Men, coacherna ber om bronsvikt sammanlagt, 192,5 kg. Inga problem tänker jag, det har jag dragit allt för många gånger på träning för att det ska kunna bli fel. Och helt rätt. In på podiet, publiken och Västra AK, skriker så jag tror att jag ska bli mördad om jag missar. Men jag kan hålla förståndet och taggar till. Upp med det, och ville inte släppa trots att huvuddomaren skriker "Down" två gånger tror jag till och med... Det var skoj, flera på läktaren står upp, och jag är så glad... Inte visste jag att det var för medalj, jag ville ju bara avsluta snyggt.

Men, in kommer en holländska som smaskar på 210 för bronset, det ville hon minsann ha för hon drög länge, och tungt såg det ut, men upp gock det och där står jag, fyra igen. Men ärligt talat, vilken show blev det inte, och idag är känslan faktiskt väldigt skön. Jag är nöjd, mycket nöjd. Trots bara fyra lyft, mycket krångel, en galen Lucia som skriker och svär, så blev det ändå ett personbästa i marklyft med 5 kg, och sammanlagt med 2,5 kg, och faktiskt - ja tro det eller ej, en bronspeng i knäböj.

Visst, kan man vara bitter för att det fanns mer i denna styrkelyft-maskin till kropp, men det gör inget, för det är bara så kul nu att planera kommande träningsperiod med påföljande tävling. Summer 2010 - here I come =)

Tack ALLA för allt stöd, mamma för att du lyckades ta dig dit, Ina för att du fanns med mig - svullisarna, Jocke för att ta så fint hand om en förvirrad Lucia bakom kulisserna, landslagscoacherna för att ni inte fick stora skälvan och gav upp i allt vimmel, Emelie från Storfors som oväntat kom och gav sitt stöd, Västra AK:s klovare som fick mig att känna mig "som hemma" på podiet,och så klart till svenska styrkelyftlandslaget som satt på läktaren och hejjade på, men också var med på uppvärmningen och höll ordning på mig - och alla ni som satt hemma och skickade sms, meddelanden på facebook, och allt annat. Ni har säkert suckat förgäves med alla bommade lyft, och hållt andan inför tredje marken - TACKELITACK. Och just ja, tack till Karlskoga Kuriren som kom till Köping och gjorde ett mycket fint reportage - det var väldigt fint!!!

(tidningsartiklar och filmer finns på facebook/youtube)


Mot nya mål!!!

Kommentarer
Postat av: Josefine Thunmarker

Grattis Lucia, bra jobbat! Lycka till med dina nya mål.



/josefine

2010-05-08 @ 16:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0